Accions del document

UN CENTENAR DE FAMÍLIES DE LA SEU ES BENEFICIEN DELS PROJECTES MUNICIPALS ANTICRISI

Anna Vives en fa una valoració “absolutament positiva”, ja que s'ha donat un suport puntual a situacions d'extrema vulnerabilitat

A punt d'acabar l'any, l'equip de govern de l'Ajuntament de la Seu d'Urgell valora “molt positivament” l'impacte que han tingut el conjunt de mesures concebudes per fer front a la crisi, les quals es van començar a aplicar l'1 d'abril d'enguany. Concretament, la regidora de Serveis Socials del Consistori urgellenc, Anna Vives, ha manifestat que “la valoració que en fem d'aquests mesos d'aplicació és absolutament positiva, ja que s'ha pogut facilitar un suport puntual a situacions d'extrema vulnerabilitat que podrien haver acabat esdevenint situacions de risc; situacions on inicialment no s'observaven problemàtiques socials o familiars pròpiament dites, però sí que hi apareixia una situació d'estrès emocional provocada per la debilitat econòmica i laboral que s'estava vivint”. Vives afegeix que la iniciativa ha despertat l’interès d’altres municipis, “alguns ajuntaments i entitats sense ànim de lucre ens han demanat les bases per poder-les usar de model i adaptar-les a les necessitats de les seves poblacions”.

 

Davant d'això, Vives ha remarcat que “l'anàlisi del diagnòstic de la situació de crisi que començaven a viure moltes famílies de la nostra ciutat, i que ens motivà a crear la bossa d'ajuts per fer front a la crisi, fou totalment encertada”. La responsable dels Serveis Socials de l'Ajuntament de la Seu ha reiterat que “se'ns ha confirmat aquesta certesa amb la quantitat de demandes que han rebut els Serveis Socials Bàsics per part del nou perfil d'usuari, del qual prevèiem l'arribada”.

 

Respecte a aquestes línies extraordinàries d'ajuts per aquest 2009 hi destaquen 174 usuaris beneficiaris del projecte de cistells bàsica; 41 ajuts a famílie 8rebuts de la llar, electrodomèstics de primera necesitat; productes mèdics); mentre que elsa ajuts destinats a gent gran han estat els menys demanats. Pel que fa als ajuts per a la promoció del municipi s'hi han pogut acollir un total de 12 sol·licitants que han implantat nous establiments comercials o n’han ampliat o reformat alguns de ja existents. Alhora, aquests establiments han creat nous llocs de treball a la Seu. Teresa Casassas, regidora de Gent Gran i Promoció Econòmica, manifesta que “tot i la crisi hi ha hagut persones que s’han decidit a obrir nous negocis. És molt satisfactori que des de l’Ajuntament haguem pogut col·laborar en el seu projecte”.

 

Anna Vives ha explicat també que “hem observat que, sorprenentment, la cistella bàsica, tipologia d'ajut que comptàvem atorgar en menor quantia, està sent la més usada. La justificació és clara: moltes famílies eviten per tots els mitjans haver de deixar de pagar els rebuts de lloguer, hipoteca, aigua o llum, per evitar perdre els serveis, i per contra, com que els seus ingressos no arriben a cobrir totes les despeses, demanen ajut per cobrir les necessitats més bàsiques com són l'alimentació i la higiene”.

 

Recordem que aquests ajuts extraordinaris es van concebre amb l'objectiu de suavitzar i reduir l'impacte negatiu que la crisi econòmica global té en les economies familiars, arran de l'observació de l'aparició d'una nova tipologia d'usuari que acudia als Serveis Socials. Davant d'aquest fet, l'Ajuntament de la Seu va crear una bossa social de 175.000 euros amb l'objectiu de donar suport als col·lectius més febles i vulnerables de la societat.

 

Ajuts extraordinaris

 

Els ajuts creats consisteixen en la duplicació del pressupost destinat a les atencions benèfiques, l'augment d'altres ajuts com menjadors escolars, casals per a infants o reforços escolars; una bossa d'ajuts per a nuclis familiars; una bossa d'ajuts per a gent gran; beques per a menjadors de llars d'infants; el projecte 'cistella bàsica'; i subvencions per a la implantació de nous establiments comercials i/o serveis o per a la reforma dels ja existents, i un incentiu de contractació de persones en situació d'atur.

 

De cara a l'any 2010, la regidora de Serveis Socials, Anna Vives, ha avançat que “aquest pròxim any, la previsió és repetir el projecte, ja que la conjuntura econòmica continua essent poc favorable”. Vives ha explicat que “aquest proper any, i gràcies a l'aplicació duta a terme, els projectes s'ajustaran molt més a la realitat, ja que coneixem millor cap a on van les necessitats dels beneficiaris”. La regidora ha afegit que l'equip tècnic està treballant en la modificació dels aspectes que calgui.

 

 

 

 

 

  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Meneame
  • Digg