El Parc Olímpic del Segre inicia una nova etapa per esdevenir un referent del turisme d'oci familiar a Catalunya

Es presenta ‘Rafting Parc la Seu d’Urgell’, la nova marca comercial que identifica l’oferta més lúdica de la instal·lació.
18-04-2016

Aquest migdia s’ha presentat a la terrassa del Parc Olímpic del Segre de la Seu d’Urgell la nova estratègia de màrqueting que el Consell d’Administració del propi parc ha aprovat recentment amb l’objectiu que aquesta instal·lació lúdico-esportiva de la ciutat iniciï una nova etapa per aconseguir ser un referent del turisme d’oci familiar de Catalunya.

Així ho han explicat en roda de premsa l’alcalde de la Seu d’Urgell, Albert Batalla, el gerent del Parc del Segre, Francesc Ganyet, i el regidor d’Esports de l’Ajuntament urgellenc, Isidor Alberich.  

“Avui s’obre una nova etapa del Parc Olímpic del Segre que pretén actualitzar tot allò de bo realitzat en els darrers 25 anys, donar-li un  nou caire per d’esdevenir un parc d’oci, d’aventura i familiar amb l’objectiu d’atreure més turisme i més famílies i fer-lo tot un referent pel que fa al turisme d’oci familiar a nivell de país”, ha afirmat Albert Batalla.

Per assolir aquest objectiu, Batalla ha explicat que el Consell d’Administració del Parc del Segre ha pres dues “decisions estratègiques”. La primera és la recent concessió per concurs públic del bar-restaurant del propi Parc del Segre amb la voluntat de “rendibilitzar-lo al màxim”. En aquest sentit, el bar-restaurant  oferirà els seus serveis més enllà de l’horari de la pròpia dinàmica del parc, especialment en horaris de vespre i nit.

Rafting Parc la Seu d’Urgell

La segona decisió és la que va dirigida a donar una nova orientació i augmentar les activitats turístiques que ofereix el Parc del Segre amb les famílies com a públic objectiu. “Per aconseguir aquesta fita, ha remarcat l’alcalde de la Seu d’Urgell, s’ha elaborat un pla de màrqueting i una nova marca visual del Parc”.

La nova marca visual actualitza el logotip del parc que data de l’any 1991. Aquest logo es manté per la comunicació institucional del Parc Olímpic del Segre i per les activitats esportives que s’hi celebren.

Paral·lelament, s’ha elaborat una nova marca vinculada al turisme d’oci i familiar, “un nou concepte més modern” sota el l’eslògan Rafting Parc la Seu d’Urgell. Els conceptes ‘ràfting’ i ‘parc’ expliquen, per una part, l’activitat turística per excel·lència que s’hi realitza, mentre que per l’altra identifica un espai tancat, fet que dóna singularitat a aquest recinte.

L’aventura segura

A més a més, aquesta nova marca compta també amb el lema L’aventura segura que constata que els visitants podran gaudir del ràfting i de la resta d’activitats aquàtiques independentment de la climatologia que faci i de les condicions del riu; i que ho faran sense risc gràcies a les més estrictes mesures de seguretat que disposa el Parc Olímpic del Segre.

Nova senyalització interna

El pla de màrqueting també contempla una nova senyalització interna del parc que servirà per visualitzar i informar als visitants i usuaris d’aquestes instal·lacions tots aquells esports que s’hi poden practicar i els serveis que s’hi ofereixen.  

Obertura a les xarxes socials

Segons ha explicat el regidor d’Esports de l’Ajuntament de la Seu d’Urgell, Isidor Alberich, el pla de màrqueting aprovat pel Consell d’Administració del Parc del Segre “es complementa amb diverses accions digitals per potenciar la marca i donar més visibilitat del Ràfting Parc”.

La primera acció és la posada en marxa des d’avui mateix de nous perfils a les xarxes socials: raftingparc.com i raftingparc.cat, i a twitter, facebook i instagram.

La segona acció és convidar a una comunitat de bloggers especialitzats en viatges en família a finals d’aquest mes d’abril perquè coneguin de primera mà i gaudeixin l’Espai Ermengol-Museu de la Ciutat, una visita guiada per La Seu Medieval, una ruta en BTT fins a Cal Majuba i finalment, l’activitat estrella al Rafting Parc amb baixades de ràfting pel canal. Alberich ha subratllat al respecte que “l’objectiu principal d’aquesta acció és generar contingut a través d’usuaris prescriptors que tenen molta audiència en les xarxes socials”. 

Una altra proposta que tindrà lloc a les xarxes socials és el concurs que se celebrarà durant els mesos d’abril i maig, on se sortejarà una estada de cap de setmana a la Seu d’Urgell per a una família. Amb aquest concurs es pretén fer captació de dades i poder construir una base de públic familiar.

D’altra banda, també es crearan diferents campanyes de publicitat digital per tal de promoure packs turístics a la Seu d’Urgell.

Val a dir també que aquesta nova etapa que obre el Parc del Segre també vol servir com a estímul perquè els veïns i veïnes de la Seu d’Urgell, de la Cerdanya i del Principat d’Andorra “redescobreixin” el parc, a través d’altres accions que es portaran a terme dirigides a aquest públic més proper.  

Parc Olímpic del Segre, espai d’oci familiar

En aquesta presentació de la nova etapa del Parc Olímpic del Segre, el seu gerent Francesc Ganyet ha afirmat que “els vint-i-cinc anys d’experiència ens demostren que es pot compaginar l’acció esportiva amb l’acció turística, i avui impulsem aquesta part turística i d’oci que té com a activitat principal el ràfting”. Ganyet ha explicat que el ràfting representa el 60% de volum de negoci del parc que també ofereix la possibilitat de practicar el piragüisme, lhidrospeed i l’open caiac que “caldrà també potenciar-los”.

El Parc Olímpic del Segre va rebre durant l’any 2015 un total de 50.000 visitants dels quals 15.000 van practicar el ràfting; 10.000 van fer piragüisme i 5.000 van realitzar altres esports a l’aigua. La resta d’usuaris s’emmarquen en les diferents competicions de piragüisme, tant nacionals com internacionals, que s’hi disputen al llarg de la temporada.