Xerrada de l'Escola de Pares per aportar solucions davant les dificultats de lectura

Demà divendres, 3 de febrer, a les 19.30 hores, a la Biblioteca Sant Agustí. La sessió anirà a càrrec de Montserrat Gracia Ortiz, psicòloga i directora del projecte Glifing.
02-02-2017

La Biblioteca Sant Agustí de la Seu d’Urgell acollirà demà divendres 3 de febrer, a dos quarts de vuit del vespre, una nova xerrada -englobada en el cicle de conferències de l’Escola de Pares- sota el títol ‘Dificultats de lectura: Parlem de solucions. Mètode Glifing’ que anirà a càrrec de Montserrat Garcia Ortiz, psicòloga i directora del Projecte Glifing.

El 80% de les dificultats de l’aprenentatge ho són de lectura i poden explicar fins a un 60% del fracàs escolar. Així mateix, les dades més recents mostren que a les aules del nostre país hi ha un 25% d’alumnes amb un nivell lector molt per sota de l’esperat. “Partint de la preocupació que generen aquestes premisses, Avesedari va iniciar un treball de recerca que s’ha materialitzat en un mètode d’entrenament lector: el Mètode Glifing”, explica Montserrat Garcia Ortiz.

El Mètode Glifing consisteix en un entrenament supervisat per un professional que es pot aplicar des de casa. “Gràcies als seu format lúdic, permet a les persones amb dificultats de lectura entrenar-se amb la constància i la intensitat necessàries per obtenir millores en el seu rendiment lector”, afirma la creadora d’aquest mètode per a la detecció i l’entrenament de les dificultats de lectura. 

Montserrat Garcia Ortiz és llicenciada el Psicologia per la Universitat de Barcelona (UB), tutora de pràctiques del grau de Psicologia de la UB i dels graus de Psicologia i Pedagogia de la UOC. És especialista en detecció i tractament de les dificultats de lectura i presidenta de l’Associació de Avesedari per a  l’estudi i el tractament de les dificultats de l’aprenentatge.