Col·loqui amb Miquel Alet en la presentació del seu llibre 'Ho estem fent bé?'
Aquest dimecres 21 de juny, a les 19.30 hores, a la Biblioteca Sant Agustí. El psicòleg urgellenc ens endinsa en un seguit de reflexions sobre la criança i l’educació d’infants i adolescents
El psicòleg urgellenc Miquel Alet Torres presentarà aquest dimecres 21 de juny, a dos quarts de vuit del vespre, el seu llibre 'Ho estem fent bé?', en un acte que tindrà lloc a la Biblioteca Sant Agustí de la Seu d'Urgell. Alet mantindrà un col·loqui amb els assistents d'aquesta presentació.
Ho estem fent bé? (Edicions Salòria, 2017) és un llibre per pares, mares i cuidadors, però també una reflexió sentida sobre com estem afrontant la criança i l’educació dels infants i joves actualment a nivell social.
La pressió, la por, la culpa... són moltes les coses que estrenyen i dificulten l’afrontament d’una tasca important i positiva com és la de la criança, la parentalitat i l’educació.
A través dels diferents escrits que conformen el llibre no es pretén donar receptes màgiques i universals, es pretén fomentar que cada lector pensi, busqui i trobi allò que millor li vagi. No tenir dubtes o creure que ho fem tot bé no és realista, no activa la creativitat i no fa que es busquin les solucions adients a les dificultats existents.
Sóc mal pare? Sóc mala mare? Aquest pensament intrús apareix per la inseguretat i la por, pel dubte i el neguit, i per l’alt grau d’exigència que ens demanem a nosaltres mateixos en la criança i educació dels infants i adolescents. Això passa fins i tot quan no són els nostres fills, fins i tot sense que siguin de la nostra família.
Dubtar de la criança us converteix en bons pares i mares, en bons educadors. Qui no dubta no millora, no usa la creativitat, no surt de la queixa i l’abandó. Sembla que dubtar ens afebleix, però no, engega mecanismes de canvi i recerca de solucions que ens fan més forts. Qui no dubta no busca un llibre per trobar les seves solucions. Qui no dubta amaga una realitat que existeix, encara que la vulguem negar.