Notícies
36 parelles formades per persones grans i adolescents de la Seu es coneixen després de mantenir una relació per carta
La sala de plens de l’Ajuntament acull la trobada de final de curs entre els i les participants del projecte intergeneracional ‘Ens escrivim’.
L’alumnat dels Itineraris Formatius Específics (IFE) de la Seu s’implica de ple en l’organització de la Transpyr
Aquests alumnes de l’Institut Joan Brudieu col·laboren de manera voluntària en les tasques de logística i suport de les etapes d’arribada i sortida de la prestigiosa prova ciclista al Pirineu. La iniciativa, fruit d’un conveni de col·laboració, combina l’aprenentatge en entorns reals amb la inclusió social i la visibilitat del col·lectiu amb necessitats educatives especials.
L’església de Sant Miquel de la Seu acull la conferència “Últimes notícies de la catedral. Dels orígens visigots a la candidatura UNESCO”
Joan Reguant ha ofert una mirada històrica i patrimonial sobre l’evolució del conjunt catedralici urgellenc i la seva rellevància dins el projecte de candidatura a Patrimoni Mundial de la UNESCO, mentre que Carles Gascón ha fet una visió històrica des dels orígens de la catedral al segle VI fins a l'actualitat, amb un especial accent a la catedral del bisbe Sant Ot.
Les obres de renovació i embelliment del carrer Major de la Seu encaren la seva recta final
Els treballs de rehabilitació avancen a bon ritme amb l’objectiu de revitalitzar el Centre Històric i modernitzar els serveis d’aquest emblemàtic eix comercial i social. La intervenció inclou la reforma dels porxos, la instal·lació d’un nou enllumenat i la millora de les infraestructures per a esdeveniments culturals i fires.
L’Ajuntament adquireix un sonòmetre d’alta precisió legal per garantir el descans veïnal i blindar la seguretat jurídica en el control de sorolls
El consistori inverteix 5.299,80 € en un equip homologat de Classe 1 (CESVA SC420), fabricat per una empresa catalana capdavantera en acústica. La Policia Municipal i els serveis tècnics municipals podran realitzar mesuraments immediats amb validesa jurídica davant judicis o sancions, guanyant total autonomia respecte a serveis externs.
La Seu organitza el 6è BioBlitz al riu Valira per inventariar i apropar la biodiversitat fluvial a la ciutadania
La jornada de ciència ciutadana tindrà lloc el diumenge 7 de juny, de 9:30 a 13:30 h, amb el Pont del Valira com a punt de trobada. L’activitat, guiada per experts, és gratuïta amb inscripció prèvia i se centrarà en l’estudi dels ocells, la vegetació i els peixos.
L’Ajuntament ofereix una recepció oficial als equips locals de futbol i futbol sala pels seus èxits de la temporada
L’alcalde Barrera i la regidora d’Esports han rebut aquest vespre a les plantilles del FC Pirineus, el FC La Seu i el Club Atlètic La Seu per felicitar-los públicament en nom de la corporació municipal.
Els i les adolescents de la Seu alcen la veu contra el bullying i refermen el seu compromís amb la convivència
En el ple final del Consell Municipal d'Adolescents, els i les alumnes participants s’han centrat en eixos cabdals com la convivència, el respecte i la prevenció de l’assetjament escolar.
Iniciades les obres per modernitzar el carrer Regència d’Urgell
El projecte d’urbanització transformarà el vial en una plataforma única per donar prioritat absoluta als vianants. Es renovaran completament les xarxes de clavegueram, aigua potable, enllumenat públic d'alta eficiència i es plantaran 23 nous arbres en un entorn totalment accessible.
La Seu ja ho té tot a punt per transformar-se en un escenari de llegenda amb la 19a Fira Medieval-Llegendària
L’alcalde de la Seu, Joan Barrera, i les regidores Gemma Tó i Christina Moreno, acompanyaran aquest dissabte 30 de maig, a les 10.30 hores, el pregoner que donarà el tret de sortida oficial a l’esdeveniment.
Acte acte institucional a la Seu per impulsar la candidatura a Patrimoni Mundial de la UNESCO del Coprincipat d’Andorra
L’església de Sant Miquel serà l’escenari d’aquesta trobada el pròxim divendres 29 de maig, que comptarà amb les màximes autoritats locals i eclesiàstiques. L’historiador Carles Gascón oferirà una conferència sobre els orígens visigots de la catedral i el seu vincle amb la candidatura.
S’obre la licitació per a l’explotació del servei de bar-restaurant del Parc Olímpic del Segre
El contracte consisteix en una cessió d’ús patrimonial per oferir serveis de restauració, cafeteria i càtering en aquest emblemàtic complex esportiu i turístic. Les empreses i professionals interessats poden presentar les seves ofertes a la Plataforma de Contractació fins el dia 5 de juny.
200 alumnes de Primària i ESO de la Seu participen en la jornada ‘Educació per a la Llibertat’ oferta per Open Arms
La jornada es clourà amb una xerrada oberta al públic en general que tindrà lloc a la sala la Immaculada a les 8 del vespre a càrrec de les membres actives d’Open Arms, Marta Teixidó i Gemma Teixidó.
La Síndica Municipal de Greuges de la Seu es reuneix amb el Bisbe d’Urgell
En la trobada, Anna Martí va fer a mans a Mns. Josep-Lluís Serrano el darrer informe elaborat per aquesta Sindicatura.
Alumnes de la Seu mostren la seva creativitat a l’exposició ‘Petit Mallol 2026’
L’exhibició recull obres de l’alumnat del Batxillerat artístic de l’Institut Joan Brudieu i de l’Espai d’Art, creades a partir d’un objecte quotidià de la Ferreteria Mallol. La mostra es podrà visitar al vestíbul del centre cultural Les Monges des del 23 de maig fins al 30 de juliol.
A Contra Blues i La Pera Llimonera porten el millor rock en directe i el millor teatre a la Seu
La reconeguda banda barcelonina de rock i blues fa parada a la ciutat dins dels actes de celebració de les seves dues dècades de trajectòria, mentre que la veterana companyia de teatre infantil presenta la nova versió del seu guardonat clàssic ‘RUCS, La Maledicció del Bruixot’.
Uns 300 alumnes de primària de la Seu, Castellciutat i Alàs participaran en els concerts ‘Som Orquestra-Som Banda’ i ‘Som Cor’
El dies 20 i 27 de maig, a la plaça Joan Sansa i a la sala Sant Domènec, respectivament. L’entrada és lliure.
La Seu renova l’enllumenat públic combinant eficiència tecnològica i identitat històrica
L’Ajuntament finalitza les millores als barris de Sant Antoni, Sant Pere i Poble-sec amb tecnologia LED de color ambre, i reforça la seguretat a les avingudes principals amb nous projectors.
Felicitació institucional a Nativitat Rugall pel seu 102 aniversari
L'alcalde Barrera felicita en nom de l'Ajuntament a aquesta veïna de la Seu que supera, juntament amb quatre usuàries més de la Llar de Sant Josep, el cent anys d'edat.
La Seu acull la jornada ‘Educació per a la llibertat’ amb Open Arms
Les membres actives de l’ONG, Marta i Gemma Teixidó Renau, oferiran el divendres 22 de maig sessions per a escolars, i una xerrada pública oberta a tothom a la sala la Immaculada.
L’Ajuntament modernitza els ajuts als autònoms per fomentar un teixit econòmic més sòlid i innovador
La revisió de les bases per al 2026 transforma l'ajut en una política econòmica local activa, prioritzant la vinculació del negoci al municipi i l’impacte social. L’alcalde Joan Barrera destaca que el nou model garanteix la seguretat jurídica de les convocatòries i acompanya l’emprenedor més enllà de l’ajut econòmic inicial.
Signat el conveni entre l'Ajuntament de la Seu i el Club Sedis Aeromodelisme per ús del pla de les Forques
Per a la pràctica d'aquesta modalitat esportiva durant els propers 4 anys.
L’Ajuntament ofereix una gran oferta de casals de lleure, culturals i esportius per aquest estiu adreçats a infants i joves
Aquesta iniciativa és fruit del treball transversal de diverses àrees municipals, com Joventut i Infància, Educació, Esports, l’Escola Municipal d’Art i l’Espai Ermengol-Museu de la Ciutat.
Iniciades avui les obres de millora del carrer Dr. Robert de Castellciutat
Transformaran aquesta via en un espai de qualitat urbana per tal que vianants i vehicles convisquin harmònicament, s’eliminaran barreres arquitectòniques i es modernitzaran serveis bàsics.
La Seu torna a acollir el Campionat de Catalunya benjamí d’hoquei patins
El cap de setmana del 29 al 31 de maig, la ciutat tornarà a ser la capital de l’hoquei base amb la participació de 16 equips vinguts d’arreu del país, amb més de 200 esportistes, acompanyats dels seus equips tècnics i familiars.
L’Ajuntament de la Seu felicita a Maria Moneo Abadia que avui fa 100 anys
En nom de la Corporació municipal, la centenària ha rebut com a obsequi un ram de flors i un pastís d'aniversari.
La Seu es transforma en un escenari de llegenda amb la 19a Fira Medieval-Llegendària
La ciutat retrocedeix en el temps el cap de setmana del 30 i 31 de maig amb prop d’un centenar de parades, demostracions d’oficis antics i una programació que fusiona el rigor històric amb la màgia literària. El centre històric es divideix en zones temàtiques per oferir una experiència immersiva amb batalles teatralitzades, gastronomia medieval i un espai literari únic al Pati de les Llegendes.
L’Escola Municipal de Música de la Seu obre preinscripcions per al pròxim curs de l’11 de maig al 5 de juny
Les sol·licituds s’han de formalitzar de manera telemàtica des de l’enllaç: https://links.laseu.cat/emmpreinsc
La Seu viurà un cap de setmana de cultura singular amb circ acrobàtic i un homenatge musical a Palmira Jaquetti
Demà dissabte, 9 de maig, a les 12:30 hores, el pati de La Salle es convertirà en l’escenari de ‘Potser no hi ha final!’, el darrer espectacle de la reconeguda companyia Circ Pistolet.
Quin Xou Teatre i la Germandat de Sant Sebastià lliuren 2.400€ a La Seu Solidària per destinar-los al banc dels aliments de la Seu
L’aportació solidària prové de la recaptació de les funcions que aquesta companyia va dur a terme durant la celebració de les festes de Sant Sebastià d’enguany amb l’obra ‘8mil-4cents-noranta-6’.