L’Ajuntament de la Seu d’Urgell porta a terme des del mes de gener un inventari dels habitatges buits del municipi

A través d’una subvenció de la Diputació de Lleida i la col·laboració del Consell Comarcal de l’Alt Urgell.
15-03-2024

A través d’una subvenció de la Diputació de Lleida i la col·laboració del Consell Comarcal de l’Alt Urgell, l’Ajuntament de la Seu està treballant en la realització d’un estudi per tenir un inventari actualitzat dels habitatges buits que té el municipi, tant de propietat pública com privada. 

L’empresa encarregada de dur a terme aquest inventari és l’empresa D’Aleph Iniciativas y Organización SA, especialista en aquest tipus de serveis, amb un pressupost d’11.861.13€. 

Jordi Mas, regidor de l’Habitatge de l’Ajuntament de la Seu, explica que “més enllà de tenir la foto real del nombre d’habitatges buits, aquest estudi ha de servir per establir un seguit de propostes i actuacions que permetrà a l’Ajuntament aprofundir en la problemàtica i en solucions de l’habitatge al nostre municipi”

Una primera part d’aquest treball va començar a inicis del mes de gener que va consistir en la recopilació de dades a través del padró municipal d’habitants i els consums domèstics, especialment l’aigua. La segona fase, iniciada aquesta setmana, consisteix en verificar habitatge a habitatge si està buit o no. Aquesta feina de verificació finalitzarà entre finals d’aquest mes i inicis del mes que ve. 

Uns dels criteris que es recolza aquest inventari són els criteris de l’estat de l’edificació. 

Diagnosi del parc vacant 

Una vegada s’acabin de recollir aquestes dades, s’hauran d’indexar per poder treure conclusions i anàlisis en referència a determinats grups o tipologies d’habitatges en funció del seu ús o propietat. 

Així, es podrà distingir els habitatges per: tinença de la propietats (públic, privat (grans tenidors o particulars); estat de l’edifici (en ruïnes, necessitat de rehabilitació, habitable); tipologia (casa aïllada, edifici urbà, etc.); proposta tècnica d’actuació als edificis públics; destacar si hi ha ocupació d’habitatges, habitatges amb construcció aturada; i si són de titularitat pública o privada. Tot això permetrà elaborar una fitxa tècnica per a cada immoble.