La Seu celebra l’equador de la Festa de les Persones Grans coincidint amb el seu Dia Internacional

Avui dijous 1 d’octubre, veïns i veïnes de la ciutat participen en una excursió a la Cripta Gaudí i la Colònia Güell acompanyats per l’alcalde Joan Barrera i la regidora de l’àrea, Paqui Gómez.

La Seu d’Urgell es troba plenament immersa en la celebració de la Festa de les Persones Grans. Coincidint avui, 1 d’octubre, amb la commemoració del Dia Internacional de les Persones Grans, la nostra ciutat arriba a l’equador d’una setmana festiva i reivindicativa que ofereix vora una vintena de propostes culturals, de salut, d'oci i divulgatives.

Sota el lema ‘Sumant Anys, Multiplicant Vida’, la iniciativa organitzada per l’Ajuntament de la Seu i el Consell Municipal de les Persones Grans pretén retre homenatge a la població més gran de la ciutat i posar en valor el seu paper actiu, la seva experiència i la seva contribució a la vida comunitària.

Excursió cultural per la diada central

En el marc del Dia Internacional, l’activitat principal d’aquest dijous és una excursió cultural a la Cripta Gaudí i a la Colònia Güell. La sortida compta amb la participació i l’acompanyament de l’alcalde de la Seu, Joan Barrera, i de la regidora de Persones Grans, Paqui Gómez.

Tal com es va destacar en la presentació del programa, des de l’equip de govern  municipal es manté un ferm compromís amb la promoció d’un “envelliment actiu, saludable i participatiu, posant al centre valors com el respecte, la proximitat i l’empatia per construir una ciutat que cuida, escolta i acompanya”.

Un cap de setmana farcit d’activitats

Després de les xerrades, caminades i concerts dels primers dies de la setmana, la Festa de les Persones Grans encara la seva recta final amb un cap de setmana ple d’esdeveniments destacats:

  • Divendres 2 d’octubre: Al matí tindrà lloc la visita guiada 'Ruta Els Convents' a l’Espai Ermengol. A la tarda (17:00 h), l’Esplai de la Gent Gran acollirà el cinefòrum amb la projecció de la pel·lícula El Doctor de la Felicidad.
  • Dissabte 3 d’octubre: La Plaça de les Monges acollirà a les 12:00 h el Ball Cerdà Intergeneracional. A la tarda (19:00 h) s’oferiran paral·lelament el concert de la Coral Signum a la Sala la Immaculada i una xerrada sobre la importància de la figura dels cuidadors en les malalties cròniques. 
  • Diumenge 4 d’octubre: La jornada de cloenda s’iniciarà amb música en viu del Trio Pirineus a la Llar de Sant Josep, seguit de la salutació oficial de les autoritats i l’actuació de Cafè Trio a la Sala Sant Domènec. A les 14:00 h la Pista Polivalent acollirà el tradicional Dinar Popular, que culminarà amb un ball de fi de festa amenitzat pel Grup Bugatti.

La celebració compta amb la col·laboració de nombroses entitats locals, des de Esplai de la Gent Gran, la Fundació Sant Hospital i la Llar de Sant Josep, fins a associacions culturals, educatives i de salut del municipi i la comarca.