L'exposició 'Del fil a la terra' obre la programació del 8M a la Seu d'Urgell
Inangurada aquest vespre a la sala 'la Cuina' amb la presència de l'artista Carme Invernón.
L'artista Carme Invernón exposa 'Del fil a la terra' a la sala la Cuina de la Seu d'Urgell. La mostra, inagurada aquest vespre, consta de peces de ceràmica i pintures que s'inspiren en els petits objectes de les dones cosidores. 'Del fil a la terra' obre la programació del 8 de Març al nostre municipi. Es pot visitar fins el 25 de març de dilluns a divendres de 17 a 20 hores, i dissabtes d'11 a 14 hores. L'entrada és lliure.
Actes per commeorar el 8M
la programació per commemorar el Dia Internacional de les Dones continuarà el pròxim dimarts 7 de març, a les vuit del vespre, Cinemes Guiu proposa un cinefòrum, amb la projecció de la pel·lícula Akelarre i un debat posterior. El film narra els fets ocorreguts al municipi de Zugarramurdi (Navarra) al S. XVII, quan un col·lectiu de dones va ser acusat de bruixeria.
El dimecres 8 de març a les 11 del matí, a la sala Sant Domènec de la Seu, s’ha organitzat l’acte institucional del Dia Internacional de les Dones a l’Alt Urgell, amb la lectura del manifest commemoratiu. En acabar, s'oferirà un petit concert de la mà de Pilar Planavila i Agnès Aràjol, que interpretaran obres de dones compositores.
El dijous 9 de març, el Cineclub de la Seu ha programat la pel·lícula Libertad, de Clara Roquets. El film podrà veure’s a les deu de la nit a Cinemes Guiu i el preu de l’activitat és de 2€ per a socis/sòcies i de 4€ per a no socis/sòcies.
Per divendres 10 de març, a les nou del vespre, la sala Sant Domènec de la Seu acollirà el concert de l’artista urgellenca Clàudia Colom, que presenta el seu primer disc en solitari, La flor del dimoni. Una visió personal de la música tradicional a través de cançons de composició pròpia i d’una acurada formació acústica, que barreja instruments occidentals amb d’altres típics de l’Anatòlia o el Pròxim Orient. Les entrades del concert, poden adquirir-se anticipadament al preu de 10 euros i el dia del concert a taquilla a 12 euros.
D’altra banda, Judith Colilles farà una xerrada sobre ginecologia natural per parlar sobre les cures naturals que les mateixes dones poden dur a terme per a la seva pròpia sexualitat. Es parlarà de menstruació i de sexualitat conscient, des d’una mirada orgànica, cíclica i respectuosa. La xerrada s’adreça a dones de més de 18 anys i s’ha programat pel dijous 16 de març a les sis de la tarda a la Biblioteca Sant Agustí de la Seu d’Urgell (inscripció prèvia a igualtat@capau.cat).
L’Oficina Jove de l’Alt Urgell ofereix el taller Jo sé treure el millor de mi. I tu?, sobre activitat física per a noies joves, dissenyat per l’entrenadora personal Clàudia Buchaca. La proposta tindrà lloc dissabte 18 de març, a les onze del matí.
L’Espai Ermengol acollirà el dijous 23 de març, a les vuit del vespre, a presentació del treball de recerca de 2n de Batxillerat de Pau Regada, alumne de l’Institut Joan Brudieu de la seu, titulat Segregació emmarcada: la representació dels col·lectius discriminats en la història de l’art.
El divendres 31 de març a les vuit del vespre, l’Arxiu Comarcal de l’Alt Urgell acollirà la xerrada Violant de Luna, l’abadessa rebel, a càrrec de Mònica Santín.
D’altra banda, al llarg dels mesos de març i abril, la narradora i rapsoda Alba Mascarella recorrerà diferents centres educatius de primària de la Seu d’Urgell i l’escola Rosa Campà, de Montferrer, on presentarà els seus contes coeducatius.